NTI Gymnasiet - Våra skolor

NTI Gymnasiet har utbildningar inom tech, science, business och design, som alla förbereder dig för en värld i ständig förändring och gör dig redo för framtidens jobb. Det är vår förståelse för tekniken som förenar och driver oss och det vill NTI Gymnasiet uppmuntra hos våra elever, oavsett vad de väljer att göra i framtiden.

Förutom klassiska labbsalar har vi bland annat makerspaces, AR/VR-rum och esport. Vi erbjuder programmering och entreprenörskap på alla våra program - två viktiga ämnen inför din framtida arbetsplats i ett digitalt samhälle.

Efter NTI Gymnasiet är du väl förberedd för högre studier samt rustad med relevant och modern digital kompetens som gör dig eftertraktad på arbetsmarknaden redan efter studenten.

För att våra utbildningar ska vara relevanta och framtidssäkrade har vi samarbeten med flera universitet och aktörer inom tech-branschen och tillsammans med våra samarbetspartners kan vi exempelvis erbjuda praktik utomlands.

NTI Gymnasiet undervisar cirka 6.600 elever på gymnasieskolorna runt om i Sverige.

Information om Öppet Hus-dagar på våra skolor hittar du här >>

Här hittar du våra gymnasieskolor, snabblänkarna nedan:

NTI Gymnasiet Borlänge

NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle
NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

Kontakta NTI Gymnasiet - Våra skolor

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet - Våra skolor. NTI Gymnasiet - Våra skolor hör av sig inom kort!

• NA
  • TE