NTI Handelsgymnasiet – Göteborg

NTI Handelsgymnasiet Göteborg – Plugga framtidens business i Göteborg!

Vi är stolta över att kunna erbjuda högkvalitativ undervisning för framtiden. Vi lägger fokus på entreprenöriella förmågor för vi vet att många av våra elever i framtiden kommer att hamna i yrken som inte ens existerar i dagsläget. För att klara den utmaningen krävs vassa kunskaper men också självförtroende och tillit till egen förmåga, vilket goda entreprenöriella förmågor bygger.

Som elev hos oss kommer du att tränas i att använda den senaste tekniken och programvaran samt att se digitala verktyg som en möjlighet för en miljömässigt, ekonomiskt och socialt hållbar handel, ekonomi och framtid. Vår undervisning är kvalitetssäkrad genom certifieringen Diplomerad gymnasieekonom och vi använder samma professionella verktyg som ute i branschen, vilket gör våra ekonomer särskilt väl förberedda.

Vi har också ett internationellt perspektiv. Vill du läsa ett år på Svenska Skolan i Paris, Madrid eller Bryssel? Göra arbetsplatsförlagt lärande (APL) utomlands? Här får du chansen!

• ENTREPRENÖRSKAP
    Vi utbildar framtidens entreprenörer. Hos oss får du möjlighet att spetsa dina entreprenöriella förmågor och tränas i socialt och hållbart entreprenörskap.

• CERTIFIERADE UTBILDNINGAR
    Vi satsar på att alltid erbjuda högsta kvalitet, därför är vårt Ekonomiprogram certifierat för Diplomerad gymnasieekonom. Det innebär att utbildningen granskas och utvecklas kontinuerligt av oss tillsammans med branschen.

• JURIDIK
    På inriktning juridik får du fördjupa dig i bolagsjuridik och marknadslagstiftning. Du får lära dig mer om mänskligt beteende och får träna på att lösa olika typer av problem, till exempel affärstvister. Du får även gedigen kunskap inom juridikens olika delar, såsom internationell rätt, konstitutionell rätt samt straff- och processrätt. Utbildningen är varierande med bland annat rättegångsspel, projektarbeten, tävlingar och seminarier.

• LÄGET
    Våra lokaler finns mitt i Göteborg, ett stenkast från Brunnsparken och centralstationen. Vi ligger vägg i vägg med vår systerskola och samarbetspartner NTI Gymnasiet Kronhus, vilket gör att vi tillsammans kan erbjuda en bredd av kurser och elevaktiviteter.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Handelsgymnasiet – Göteborg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Handelsgymnasiet – Göteborg. NTI Handelsgymnasiet – Göteborg hör av sig inom kort!

• FS