Vi ses på Malmömässan på Mässgatan 6 den 7- 9 november!

NTI Gymnasiet Malmö

NTI Gymnasiet Malmö är skolan med bra stämning, engagerade lärare och en genomtänkt plan för mentorskap, extraundervisning och studietid. Men framför allt ligger vi i framkant när det gäller IT, tech och programmering! Vi erbjuder en unik spel- och programmeringsinriktning och i samarbete med Dreamhack erbjuder vi nu även gymnasieutbildning med E-sportsprofil. Vi ger också möjlighet till internationell praktik och utlandsprojekt. Högskoleförberedande eller yrkesinriktade program? Det är upp till dig!

• INSPIRERANDE LÄRMILJÖER
    Vi har en digital verkstad, ett så kallat Makerspace, IT-labb och NO-labb fulla med modern utrustning för att du ska få prova den senaste tekniken.

• E-SPORT
    På e-sportsprofilen står spel, strategi och hälsa i fokus. Till denna utökade kurs kan du söka i åk 2 och 3. Vi har 24 platser på profilen per årskurs och vår nya, välutrustade spelsal står redo att möta er som väljer att söka in till e-sportsprofilen!

• UNDERVISNINGEN
    Våra lärare är professionella och engagerade i din utbildning. Rektor och förstelärare utvecklar undervisningen tillsammans med lärarna, vilket gör att den alltid håller hög kvalitet.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Malmö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Malmö. NTI Gymnasiet Malmö hör av sig inom kort!

• NA
  • TE