Kontakta GymnasieGuiden

GymnasieGuiden - Katalog och Webbsida som produceras av Framtidsutveckling i Sverige AB.

Framtidsutveckling hjälper skolor, företag, myndigheter och organisationer att kommunicera information om utbildnings- och yrkesval gentemot unga människor. Detta görs via våra kataloger, webbplatser och personliga möten.

Framtidsutveckling ingår sedan september 2022 i AcadeMedia Edtech och AcadeMedia som är norra Europas största utbildningsföretag med ca. 18 000 medarbetare.

GymnasieGuiden är både katalog och webbsida.

Katalogen skickas varje år i oktober, sedan 1993, direkt hem till landets 15-åringar och deras föräldrar, inför valet till gymnasiet. Katalogen skickas även till studie- och yrkesvägledare på landets högstadie- och gymnasieskolor i toalt ca. 125.000 exemplar.

GymnasieGuiden.se har legat på nätet sedan 1996 och är fortfarande en av de största webbsidorna inför gymnasievalet.
Samtliga gymnasieskolor i Sverige presenteras på webbsidan, men de skolor som hjälper oss att finansiera drift och underhåll av webbsidan får också en mer komplett presentation av sin skola.

GymnasieGuiden är annonsfinansierad vilket innebär att vissa skolor betalar för att synas lite extra i vår katalog och på webbsidan.

Har du frågor kring GymnasieGuiden eller vill du presentera er gymnasieskola här?

Kontakta oss på [email protected]

Mer information finns på www.framtidsutveckling.se

Vänliga hälsningar, Kristoffer Jarefeldt
Founder och Ansvarig utgivare