Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

NTI Gymnasiet Sollentuna

Ett tech- och IT-inriktat gymnasium

Detta är skolan för dig som är intresserad av IT och teknik!

Med höga förväntningar – både på oss själva och på våra elever – utvecklar vi ständigt nya arbetsmetoder för högsta kvalitet. Vi stöttar dig för att du ska nå så långt som möjligt. Och vi gör allt för att bygga både gemenskap och arbetsglädje. NTI Gymnasiet Sollentuna har fokus på studier där alla blir sedda och där alla får utrymme för sin personlighet. Vi erbjuder även internationalisering på IT-programmet genom APL (arbetsplatsförlagt lärande) utomlands.

• NY TEKNIK
    Du får tillgång till vårt makerspace, en skaparmiljö med 3D-scanner, 3D-skrivare, Arduino, Raspberry Pi, byggsatser med drönare och robotar och mycket mer!

• MENTORSKAP
    Vi har mentorer som arbetar heltid med att följa upp och stödja elevernas studier samtidigt som lärarna får ägna sig åt det de är bäst på – att undervisa!

• E-SPORTSPROFIL
    Du får tillgång till professionella tränare på kvällstid och en chans att lära dig mer om branschen och vad som krävs för att bli framgångsrik inom esport.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Du får gärna kika även på andra NTI-gymnasier i Stockholms län, snabblänkarna nedan:

NTI Handelsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Nacka Strand

NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan

NTI Gymnasiet Södertälje

NTI Gymnasiet Södertörn

NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Sollentuna

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Sollentuna. NTI Gymnasiet Sollentuna hör av sig inom kort!

• TE
  • EE