NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle

NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle startade hösten 2018 för att möta det stora behovet av moderna och viktiga utbildningar inom tech, science och IT. Har du höga ambitioner, en vilja att lära dig mer med målet att studera vidare på högskola eller universitet? Då är detta skolan för dig!

Du har goda möjligheter att påverka och ta dina idéer till vårt makerspace och sciencelab. Vårt makerspace är en plats där du får chansen att utveckla din problemlösningsförmåga med hjälp av 3D-skrivare, VR, microdatorer och mycket annat. Hos oss får du även möjlighet att certifiera dig i programmering, server-, nätverk- och säkerhetsteknik med Microsoft. Att certifiera sig är ett frivilligt komplement som blivit mycket populärt, eftersom det öppnar många dörrar inför arbetslivet och kan hjälpa dig som elev att sticka ut på arbetsmarknaden!

• LÄGET OCH LOKALERNA
    Perfekt läge mitt emot Gävle Centralstation i helt nyrenoverade lokaler. Godast tänkbara kommunikationer och promenadavstånd till all service i centrum.

• MÖJLIGHETERNA
    På NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle har du stora möjligheter att påverka och delta i elev- och skolaktiviteter. Tillsammans skapar vi en bra skola!

• E-SPORT
    Vill du kombinera studier på hög nivå med e-sport? Vi har en valbar e-sportsprofil på våra utbildningar. Där får du lära dig allt från e-sportsträning till ledarskap, taktik och juridik.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Våra program:

NA: Naturvetenskapsprogrammet med inriktning naturvetenskap
Detta är för dig som är intresserad av naturvetenskap, kemi, matematik, fysik och biologi. Har du siktet inställt på vidare studier och vill i framtiden jobba som läkare, ingenjör eller kanske veterinär? Då ska du gå NTI Natur hos oss. Här förbereds du på metoder och arbetssätt som används i högskolevärlden.

TE4: Teknikprogrammets 4:e år Gymnasieingenjör med inriktning Mjukvarudesign

TE: Teknikprogrammet med inriktning informations- och medieteknik
Programmet utvecklar din problemlösningsförmåga och förbereder dig för både yrkesliv och fortsatta högskolestudier. Programmering är framtidens språk! Oavsett om du vill utveckla smidiga appar eller nästa generations Minecraft; hos oss får du en bred utbildning i att programmera såväl hård- som mjukvara.

TE: Teknikprogrammet med inriktning teknikvetenskap
Teknikprogrammet med inriktning teknikvetenskap är ett högskoleförberedande program. Vi ger dig en gedigen teknisk utbildning med en spetskompetens inom teknikvetenskap. Programmet fokuserar på matematik, fysik, teknik och programmering och passar dig som ser en framtid som bland annat civilingenjör, systemvetare eller programmerare.

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Kontakta NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle. NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle hör av sig inom kort!

• NA
  • TE