NTI Gymnasiet Luleå

En skola med fokus på programmering, tech och design!

NTI Gymnasiet i Luleå har ett starkt fokus på programmering, tech och design. Det genomsyrar alla våra utbildningar. Vi vill att alla ska kunna använda teknik utifrån sina egna intresseområden – därför satsar vi på praktiska labbmiljöer, makerspace och VR-teknik för att låta dig uppleva teknik och inte bara läsa om det. Vi har tät kontakt med omvärlden genom arrangemang, studiebesök och praktik utomlands. Vår rutinerade lärarkår är prisbelönt och vi ställer höga krav på arbetsro. Målsättningen är glasklar. Alla ska nå sin fulla potential. Alla ska i mål.

• SKARPT LÄRANDE
    Vi tror på skarpt lärande, förankrat i verkligheten. Bland annat får våra elever starta egna företag genom UF, vi samarbetar med Arctic Gamelab och våra El- och energielever gör praktik utomlands.

• PROGRAMMERING
    Programmering är vår styrka! Vi tränar dina kunskaper i programmering både praktiskt och på djupet.

• GEMENSKAP
    Vi vårdar varandra och engagerar oss i omvärlden. På vår skola känner sig eleverna trygga och motiverade.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign, som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Luleå

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Luleå. NTI Gymnasiet Luleå hör av sig inom kort!

• TE
  • ES