Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG

Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG, ligger i fräscha lokaler i Gustavsberg. Skolan är belägen i ett nytt bostadsområde i närheten av Gustavsbergs hamn.

Skolan har över 25 års erfarenhet av att utbilda skickliga hantverkare och mer än 80% av skolans elever har ett arbete att gå till direkt efter studenten!

NYHET! Hösten 2024 startar vi Marinteknikprogrammet, mer om detta kan du inom kort läsa på vår hemsida.

Då skolan är relativt liten (ca 220 elever) blir relationen med lärarna väldigt personlig under de tre år du går på skolan. Hos oss får du en utbildning som möter arbetsmarknadens krav. Utbildningarna är främst yrkesinriktade – du kan läsa bygg, el, fordon och VVS samt det högskoleförberedande Teknikprogrammet.

Hos oss kan du läsa samtliga program med hockey, innebandy eller fotbollsprofil. I ett samarbete med Värmdö Hockey och Djurgårdens IF samt Värmdö IF och Ingarö IF kommer du att kunna träna på skoltid.

På samtliga Värmdö Tekniska Gymnasiums yrkesprogram ingår de kurser som krävs för att få grundläggande högskolebehörighet till universitet och högskola.

Välkommen till Värmdö Tekniska Gymnasium!

Kontakta Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG. Värmdö Tekniska Gymnasium, VTG hör av sig inom kort!

• TE
  • BA