Bruksgymnasiet

Bruksgymnasiet – vi lyckas tillsammans!

Vårt mål är att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas med dina studier, utveckla dig själv och förbereda dig inför framtiden.

Med ett stort utbud av program och kurser, hög lärartäthet och samarbete med näringsliv och högskola får du möjlighet att utveckla dig själv och förbereda dig inför kommande arbetsliv och studier. Du får tillgång till utvecklande praktikplatser där du kan skapa kontakter för framtiden. För att skapa en god studiemiljö undervisar vi i både stora och små grupper så du kan träffa nya kamrater och få mycket tid med dina lärare.

Vi har resurstid på schemat där det finns tid för grupparbete, läxläsning eller extra hjälp så du kan nå högre mål.

Bruksgymnasiet är en ETG certifierad skola. ETG erbjuder dig ett unikt program med inriktningen elteknik.

Vi är företagsamma
I samarbete med Ung Företagsamhet (UF) erbjuder vi en möjlighet att driva eget företag som en del av studierna.

Vi har omvärldsperspektiv
På Bruksgymnasiet är internationella frågor en stor del av undervisningen. Vi har de senaste åren besökt New York, Rom, Barcelona, Kapstaden, England och Skottland.

Gemenskap och traditioner är viktigt
I din resa mot en minnesvärd student får du ta del av föreställningar, intressanta föreläsningar, gemensamma temadagar, stämningsfulla avslutningar och tävla om den prestigefyllda Brukspokalen. För att få en bra start på gymnasietiden deltar alla ettor på kick-off.

Vi har skickliga, engagerade lärare och ett starkt elevhälsoteam som hjälper dig att nå dina mål – varje dag!

Lyckas och utvecklas, bli motiverad och utmanad tillsammans med oss!

Kontakta Bruksgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Bruksgymnasiet. Bruksgymnasiet hör av sig inom kort!

• NA
  • EK