Malmö latinskola

Malmö latinskola erbjuder flera olika program och många inriktningar och profiler att välja på. Skolan är präglad av sin estetiska profil, det kan innebära en rockkonsert på lunchen, poddradio från radiostudion eller livesändning av Musikhjälpen. Skolans elever säger ofta “här får du vara som du är”.

UTVALDA SKOLOR OCH UTBILDNINGAR

• Ystad Gymnasium

Här möter gamla traditioner en toppmodern syn på lärande

• niu
    • HV
    • FS
    • HT
    • RL
    • BA
    • EE
    • FT
    • BF
    • VO
    • NB
    • IMA
    • IMV
    • IMS
    • IMY
    • AGI
    • AGN
  • Thoren Business School Helsingborg

Traditionell kunskap. Verkligt företagande. Global förståelse. Allt förenat i en stark skolanda.

• Tekniska Gymnasiet Helsingborg

Teknik på riktigt. Kunskap för livet.

• JENSEN gymnasium Lund

När eleverna själva tycker till i våra enkäter så är lärarna det som de tycker är allra bäst!

• FS
  • Thoren Business School Malmö

• LBS Kreativa Gymnasiet Malmö

Creators welcome! På LBS Kreativa Gymnasiet Malmö lär du dig vara kreativ inom digitalt skapan...

• niu
  • Lunds dans- och musikalgymnasium

Spetsutbildningar i dans och musikal! Brinner du för sång, dans eller teater?