ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg!

På ProCivitas i Helsingborg äger du drömmer, och vi ger dig verktygen att uppfylla den. Hos oss kommer du att ställas inför situationer där du utmanas. Efter din studietid kommer du att vara väl förberedd för vidare studier.

Utlandsresor
På ProCivitas erbjuds alla elever att åka utomlands på studieresa minst en gång under sina tre år hos oss! Det internationella utbytet är en viktig del för att du skall växa som individ. Oavsett om det är en resa till Tanzania, USA, Spanien, London eller Berlin är det en erfarenhet du kommer att bära med dig resten av livet.

Mentorskapet
Genom ProCivitas mentorsprogram erbjuds du en unik möjlighet att få en inblick i arbetslivet. Ditt intresse för bransch och utbildning anpassas till valet av din mentor oavsett vilket program du läser. Mentorn, en representant för en mindre eller större arbetsplats, fungerar under din gymnasietid som ditt personliga bollplank. Programmet är strukturerat med tydliga mål och syftar till personlig och professionell utveckling.

Ung företagsamhet
ProCivitas har som skola en stark position på den entreprenöriella kartan. På ProCivitas arbetar vi med en tydlig metodik där din individuella utveckling, din kreativitet och ett entreprenöriellt förhållningssätt sätts i centrum. Vi använder Ung Företagsamhets välbeprövade koncept för hur man startar och driver ett eget företag under ett skolår.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg. ProCivitas Privata Gymnasium Helsingborg hör av sig inom kort!