Grillska Gymnasiet Kungsholmen

Studera tre år i moderna lokaler på norra Kungsholmen. På Grillska Gymnasiet Kungsholmen får du du en funktionell utbildning i en skola som präglas av gemenskap, trygghet och trivsel.

Förbered dig för högskolan. På riktigt.

På Grillska-skolorna arbetar du med fokus på lärande och kunskapsutveckling. Du kommer tidigt upptäcka att utbildningarna präglas av samhällsengagemang och entreprenörskap med riktig verklighetsanknytning.

Här möter du metoder som förbereder dig för högskolan:

• Studiestrategier
  • Metoder för effektiva anteckningar
  • Minnesträning
  • Lässtrategier
  • Referenssystem för att skriva uppsats

Ekonomiprogrammet med samhällsperspektiv

Ett ekonomiprogram skräddarsytt för dig som vill ha det bästa av två världar. En bred behörighet till högskolan och fördjupning inom samhällsorienterade kurser.

Exempel på kurser

• Medier, samhälle och kommunikation
  • Kriminologi
  • Privatjuridik
  • Globala utvecklings- och rättvisefrågor
  • Entreprenörskap och företagande
  • Internationell ekonomi
  • Ledarskap och organisation

Läs mer om ekonomiprogrammet med samhällsperspektiv - klicka här.

Restaurangprogrammet med kök/servering och bageri/konditori

Restaurangprogrammet är ett yrkesprogram. Det innebär att du direkt efter avslutad utbildning kan påbörja en yrkesbana. Du kan välja att läsa kurser för grundläggande behörighet till högskola och universitet.

Exempel på kurser

• Mat och dryck i kombination
  • Barteknik
  • Matlagning
  • Konditori
  • Arrangemang
  • Choklad och konfektyr

Lär dig mer om restaurang- och livsmedelsprogrammet på tre minuter - klicka här.

Kontakta Grillska Gymnasiet Kungsholmen

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Grillska Gymnasiet Kungsholmen. Grillska Gymnasiet Kungsholmen hör av sig inom kort!

• RL
  • IMV