Sundsvalls gymnasium

Välkommen till Sundsvalls största gymnasieskola!  Vi har ca. 2000 elever som studerar i någon av våra skolbyggnader; Hedbergska, Västermalm, Ga-skolan och Altinska. Vi har ett brett utbud av nationella program som alla är högskoleförberedande, vi har även introduktionsprogram i en mängd olika inriktningar.

Hos oss har du stora möjligheter att forma din egen utbildning och det finns många vägar att välja både för vidare studier och för att börja jobba direkt efter studenten. Vi har täta samarbeten med näringslivet och kan erbjuda dig arbetsplatsförlagt lärande, APL runt om i Sundsvall, vilket öppnar upp för jobb efter din gymnasietid.

Skulle du vilja kombinera din elitidrottssatsning med din gymnasietid finns även möjligheter att skräddarsy din egen utbildning genom vår NIU-verksamhet.

På vår anpassade gymnasieskola välkomnar vi elever med de flesta funktionsvariationer. Här erbjuder vi både nationella program som till exempel bygg och restaurang, och individuellt anpassade.

Vi på Sundsvalls gymnasium bryr oss om dig som elev. Därför har alla program ett eget elevhälsoteam knutet till sig, dit du kan vända dig med frågor om både din hälsa och dina framtida karriärval.

Här på Sundsvalls Gymnasium finns vi för dig och vi ger dig alla förutsättningar utifrån din förmåga… för att du skall kunna utvecklas och få en minnesvärd gymnasietid.

Välkommen till skolan med flest möjligheter!

Kontakta Sundsvalls gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Sundsvalls gymnasium. Sundsvalls gymnasium hör av sig inom kort!

• niu
  • TE