JENSEN gymnasium Helsingborg

Vi är en personlig skola där varje elev blir uppmärksammad både när det gäller studier och personlig utveckling.

Samarbete med näringslivet och Ung Företagsamhet
Vårt utbildningskoncept, Träning för verkligheten, genomsyrar hela skolan och allt vi gör.
Inom alla program samarbetar vi med universitet och näringsliv, och du får arbeta med verklighetsbaserade case. Ett exempel på våra samarbetspartners är Söderpunkten.

Du får även möjlighet att starta ditt eget företag genom Ung Företagsamhet. Flera av våra elever säger att driva ett UF-företag är det roligaste och mest utvecklande under gymnasietiden.

Trygghet och arbetsro
Hos oss är trygghet och arbetsro väldigt viktigt. Våra lokaler är ljusa, moderna och anpassade för att stödja en trygg skolmiljö.

Engagerade och kompetenta lärare
Med regelbunden feedback från din lärarcoach får du som elev rätt förutsättningar att lyckas med dina studier. Genom vårt utbildningskoncept, Träning för verkligheten, blir kopplingen tydlig till den framtid som väntar efter gymnasiet.

Träningsmöjligheter, pedagogiska promenader och mental träning
Vi tror att en hälsosam och aktiv livsstil underlättar lärandet och din personliga utveckling.
Vi lägger därför stor vikt vid en variation av idrottslektioner, mental träning och dagliga pedagogiska promenader som ger dig bra förutsättningar att uppnå goda studieresultat.

Elevinflytande
Skolan har ett elevråd som arbetat flitigt med att skapa våra egna JENSEN-traditioner på skolan. De har skapat en egen hemsida som samlar nyttig information ur ett elevperspektiv.
På skolan finns även JENSEN magazine, en skoltidning som är skapad av eleverna för eleverna.

Program
På JENSEN gymnasium läser du samma gemensamma ämnen, program- och inriktningsämnen som på andra skolor. Men för samtliga program kan vi erbjuda intressanta profiler som gör dig extra väl förberedd för studier och arbetsliv. Allt inom ramen för vårt utbildningskoncept, Träning för verkligheten.

Passa på att besöka oss på Öppet hus och ställ frågor eller hör av dig för att boka in ett besök där du får följa en klass under en skoldag!

Du är även välkommen att besöka oss för att skugga en elev. Det innebär att du följer en av våra elever under en dag eller bara några timmar, för att se hur vi har det på skolan, både på lektioner och utanför. Välkommen att kontakta vår rektor [email protected] för att boka in ett besök. Tel. 0700-91 52 58

Titta gärna på våra nya filmer från Jensen
Må bra - prestera bättre
Hur det är att gå på JENSEN

Välkommen till JENSEN gymnasium Helsingborg!

Kontakta JENSEN gymnasium Helsingborg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till JENSEN gymnasium Helsingborg. JENSEN gymnasium Helsingborg hör av sig inom kort!