Malmö Fria Läroverk

Malmö Fria Läroverk är gymnasieskolan för studier och träning. Våra ledord när det kommer till studier är lärarledd undervisning i en trygg inlärningsmiljö utifrån det som enligt forskning leder till bäst kunskapsutveckling. Undervisningen kännetecknas av ordning och reda samt genomtänkt pedagogik, utifrån forskning och beprövad erfarenhet.

Det viktigaste för oss på Malmö Fria Läroverk är att du ska lyckas med dina gymnasiestudier. För att du ska lära dig så mycket som möjligt och nå bästa möjliga resultat, arbetar vi med lärarledd undervisning, tydliga instruktioner och kontinuerlig feedback. På schemat har vi också sammanhållna lektionspass vilket innebär att en och samma lektion kan innehålla föreläsning, grupparbete, diskussion och praktiska övningar. Du får mycket tid med din lärare vilket innebär att det alltid finns hjälp att få för att komma vidare.

Vårt schema utgår från att fysisk aktivitet gör att du mår bra, får mer ork och energi och därmed kan prestera så bra som möjligt i dina studier. Därför har du möjlighet att träna under skoldagen, helst flera gånger i veckan. Vi satsar också på att du ska äta bra och näringsrik lunch varje dag. Med duktiga och engagerade lärare, undervisning av hög kvalitet, bra stämning och utrymme för träning under skoldagen får du de bästa förutsättningarna för en riktigt givande gymnasietid och för en bra framtid!

Vi erbjuder följande program:
- Samhällsvetenskap
- Ekonomi
- Naturvetenskap
- Frisör
- Barn och fritid

Vi erbjuder följande träningsalternativ:

Träningstillval
För dig som vill kombinera studier med träning på din egen nivå. Du tränar två pass i veckan med idrottskurser som individuellt val (200p). Följande träningstillval finns att välja mellan:
Fys och hälsa | Fotboll | Ishockey

NIU
För dig som vill kombinera studier med en elitsatsning på din idrott. Du tränar tre pass i veckan och läser specialidrottskurser i programfördjupningen och i det individuella valet (ca 500 p). Vi erbjuder följande: Fotboll

Är du intresserad och vill veta mer om Malmö Fria Läroverk, vänligen fyll i en intresseanmälan på vår hemsida.

Kontakta Malmö Fria Läroverk

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Malmö Fria Läroverk. Malmö Fria Läroverk hör av sig inom kort!

• niu
  • NA