Stockholms Estetiska Gymnasium

Stockholms Estetiska Gymnasium – kunskap och kreativitet
Här är skolan för dig som vill satsa på de estetiska ämnena och skaffa dig en riktigt bra teoretisk utbildning – på samma gång! Våra inriktningar dans, musik och teater utvecklar dina förmågor och kreativa sidor i samklang med teoriämnena.

Du får produktionsveckor på schemat, massor av föreställningar att medverka i och erfarna lärare som brinner för att du ska utvecklas. Hos oss är det loven som är tråkiga!

Utbildningen har riksintag och ger behörighet till universitet och högskolor.

Dans
Utbildning i koreografi och dans. Du får en bred teknisk och konstnärlig grund med sikte mot den professionella världen och vidare högskolestudier.

Teater
Teaterinriktning med fokus på skådespeleri och regi.

• Sångare/Musiker - för dig som sjunger eller spelar ett instrument
  • Singer-songwriter - för dig som skriver och framför musik
  • Multimusiker - för dig som spelar flera instrument
  • Musikproduktion - för dig som skriver och producerar musik

Alla musikinriktningar läser musikproduktion minst 2 år!

Estet-sam
Genom att lägga till vår teorifördjupning Estet-sam i årskurs 3 får du samma behörighet som med det samhällsvetenskapliga programmet. Då läser du kurserna Engelska 7, Naturkunskap 2 och Samhällskunskap 2.

Testa en dag på STEG! Besök oss en dag – följ med en elev och upplev hur vår skola är!

Kontakta Stockholms Estetiska Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Stockholms Estetiska Gymnasium. Stockholms Estetiska Gymnasium hör av sig inom kort!

• ES