ProCivitas Privata Gymnasium Växjö

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Växjö!

ProCivitas privata gymnasium i Växjö har som ambition att vara Sveriges bästa gymnasieskola. På ProCivitas Växjö sätter vi individen i centrum, och målet är att du ska lämna skolan med resurser att forma din egen framtid. Som elev är din röst och dina åsikter ovärderliga. Här får du chansen att utvecklas, och ha roligt samtidigt!

God sammanhållning
På skolan råder det en bra sammanhållning och kamratskap, det finns en unik skolanda och det är lätt att göra sin röst hörd. Vi tycker det är viktigt med ordning och reda på skolan, vilket är en självklar förutsättning för goda studieresultat.

Teori och verklighet
Vi är en skola som ger dig viktig kunskap kopplad till verkligheten. ProCivitas attraherar personer från näringsliv, organisationer och universitet som gärna delar med sig av sina erfarenheter. Vi erbjuder även spännande studiebesök och studieresor.

Nationella idrottsutbildningar på ProCivitas i Växjö
På Procivitas privata gymnasium Växjö erbjuder vi nationell idrottsutbildning i fotboll, tennis och golf. Utbildningen riktar sig till dig som utövar någon av nämnda idrotter och vill utveckla din talang samtidigt som du går gymnasiet. NIU kan kombineras med såväl Ekonomiprogrammet som Samhällsvetenskapsprogrammet.

Lokala idrottsutbildningar – basket, fotboll, golf, klättring, pingis och ridsport.
ProCivitas i Växjö erbjuder lokala idrottsutbildningar som fotboll, basket, golf, klättring, pingis och ridsport. LIU kan kombineras med Samhällsvetenskapsprogrammet, Ekonomiprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Växjö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Växjö. ProCivitas Privata Gymnasium Växjö hör av sig inom kort!

• niu