Drottning Blankas Gymnasieskola Jönköping

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Jönköping

På Drottning Blankas Gymnasieskola i Jönköping arbetar vi hårt för att alla våra elever ska nå sin fulla potential. Hos oss är det viktigt att du känner delaktighet och får vara med och påverka skolans utveckling. Vi jobbar tillsammans för att du ska uppleva att din utbildning är meningsfull.

Våra lokaler är fräscha och anpassade för vår verksamhet. Skolan har ett bra läge, med goda kommunikationsmöjligheter och närhet till både naturområden och näringslivet.

Hos oss har alla elever en egen mentor som noggrant följer din utveckling och erbjuder hjälp och stöd om du skulle behöva det samt stöttar och peppar dig att nå dina mål. Vi vet också att man presterar bättre om man mår bra och trivs.

Drottning Blankas Gymnasieskola är skolan som är engagerad i sina elever, sitt närområde och världen. Genom personligt engagemang når vi tillsammans med våra elever framgång. Vi brukar säga att vi är den lilla skolan med det stora engagemanget, något som verkligen märks på den mysiga stämningen vi har på skolan.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola i Jönköping!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Jönköping

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Jönköping. Drottning Blankas Gymnasieskola Jönköping hör av sig inom kort!

• HV
  • BF