Rönninge Gymnasium

Rönninge gymnasium – den lilla skolan med de stora möjligheterna!

Rönninge gymnasiums centrala läge, nära Rönninge centrum, gör att skolan är lätt att nå. Det tar mindre än 5 minuter att gå till oss från både busstation och pendeltågsstation (Rönninge station).

Alla våra program håller hög klass och många av våra elever går direkt vidare till högre utbildning och klarar detta på ett strålande sätt utifrån studierna hos oss. Oavsett vilket program du väljer har vi duktiga och behöriga lärare som kommer att hjälpa dig att lyckas med dina gymnasiestudier. På skolan går ungefär 320 elever och vi har en hög lärartäthet där över 95% av lärarna är legitimerade.

Vi serverar hemlagad lunch varje dag och har även ett café där du kan umgås över en fika med kompisarna eller tillsammans med personalen på skolan. På lunchrasten är vårt Aktivitetsrum öppet, där kan du spela bordtennis, kortspel och olika sällskapsspel eller bara umgås med dina kompisar. Vi har även framgångsrik schackklubb som skördat framgångar på Skollags-DM.

I anslutning till skolan finns vår idrottshall med gym samt tillgång till en fullskalig konstgräsplan där det inbjuds till både inne- och uteaktiviteter året runt.

Kontakta Rönninge Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Rönninge Gymnasium. Rönninge Gymnasium hör av sig inom kort!

• FS
  • BF