Så funkar gymnasieguiden

På GymnasieGuiden.se kan du söka efter gymnasieskolor och gymnasieutbildningar inför gymnasievalet. På webbsidan presenteras alla* gymnasieskolor i Sverige, med program och inriktningar. Här finns alltså både kommunala skolor och friskolor. Hur mycket information som presenteras för varje skola och hur skolan presenteras i sökträfflistor etc. varierar beroende på om gymnasieskolan har valt att betala för att synas med en mer omfattande presentation eller inte.

På GymnasieGuiden.se kan du även hitta fakta och inspiration inför gymnasievalet.

GymnasieGuiden.se ägs av företaget Framtidsutveckling AB, som i sin tur ägs av AcadeMedia. AcadeMedia är Sveriges största friskoleföretag. Alla skolor som presenteras på denna guide gör det utifrån samma villkor.

*Antal gymnasieskolor och deras utbildningsutbud justeras löpande. Det kan därför förekomma viss skillnad i antal skolor och utbildningar som presenteras på GymnasieGuiden.se och faktiskt antal skolor/utbildningar vid ett visst givet tillfälle.