Furulundsskolan

Välkommen till oss på Furulundsskolan. Vi är den lilla skolan med det stora hjärtat. Vår skola präglas av gemenskap, trygghet och kunskap. Bli en av oss!

På Furulundsskolan får du en kvalitativ utbildning i en trygg studiemiljö. Vi har en fin gemenskap och härlig stämning mellan elever och personal. Vi är en del av Teknikcollege, erbjuder gratis körkortsutbildning och ger dig det stöd du behöver för att lyckas i framtiden. Du kan kombinera dina studier med en elitidrottssatsning inom fotboll eller golf.

Om Furulundsskolan – Vi erbjuder nio nationella program, en nationell idrottsutbildning i fotboll samt lokal idrottsutbildning i golf och fotboll. Här finns även introduktionsprogram och olika program inom ramen för anpassad gymnasieskola. Undervisningen bedrivs på tre olika platser: Furulundsskolan, Tekniskt lärcenter i Sölvesborg samt på Furubygg i Bromölla. Det är lätt att pendla till vår skola som ligger fem minuter bort från resecentrum.

Den lilla skolan med det stora hjärtat – Vi är den lilla skolan med det stora hjärtat. Vi är måna om att våra elever ska trivas, må bra och få rätt förutsättningar och stöd för att lyckas med sina studier. Våra engagerade lärare värdesätter elevernas trivsel och ger dem en bra grund att stå på, oavsett om de vill jobba direkt efter studenten eller studera vidare.

Här kan du se våra youtubefilmer >>

Kontakta Furulundsskolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Furulundsskolan. Furulundsskolan hör av sig inom kort!

• niu
  • TE