Amerikanska gymnasiet Uppsala

Amerikanska Gymnasiet är en svensk gymnasieskola som kombinerar det svenska och amerikanska skolsystemet. Skolan ligger i ett fantastiskt läge i området Luthagen i en totalrenoverad fastighet. Insidan av byggnaden har en modern design i enlighet med Amerikanska Gymnasiets andra skolor. Utsidan av byggnaden har en klassisk arkitektur.

UTVALDA SKOLOR OCH UTBILDNINGAR

• JENSEN gymnasium Uppsala

Chromebooks och Google Apps hjälper till att göra undervisningen både mer effektiv och roligare!

• ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala

Välkommen till en ny gymnasieskola i ett nytt toppmodernt skolcampus på Polacksbacken!

• Bruksgymnasiet

På Bruksgymnasiet får du en trygg och trivsam studiemiljö i fräscha lokaler

• FS
    • RL
    • FT
    • VO
    • IMA
    • IMV
    • IMS
    • IMY
  • Kunskapsgymnasiet Uppsala

Kunskapsgymnasiets arbetssätt sätter ditt resultat i fokus

• Thoren Business School Uppsala

Traditionell kunskap. Verkligt företagande. Global förståelse. Allt förenat i en stark skolanda.

• FS
  • NTI Gymnasiet Uppsala

Vår skola är perfekt för dig som älskar teknik i alla former och som vill utmanas och utvecklas! ...

• Grillska Gymnasiet i Uppsala

En skola för ett mänskligare samhälle!

• HV
    • BF
    • IMV

Kontakta Amerikanska gymnasiet Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Amerikanska gymnasiet Uppsala . Amerikanska gymnasiet Uppsala hör av sig inom kort!