af Chapmangymnasiet

Internationell – initiativrik och hållbar!

På vår skola har vi världen som klassrum, med många internationella kontakter och projekt. Nästa samarbete planeras med Kina. Därför faller det sig naturligt att skolan har många språkkurser – i allt från mandarin till affärstyska.

Vi är engagerade i Ung företagsamhet. Vi har under flera år varit framgångsrika vid både DM och SM med spännande affärsidéer. Östersjöskolan (vår filial) ligger i fronten när det gäller ekologi och hållbarhet. Allt som tillagas och serveras är ekologiskt. Östersjöskolan har utsetts till ”Skola för hållbar utveckling”.

Tillsammans med skolans duktiga lärare och övrig personal gör vi allt för att inspirera våra elever till en framgångsrik studietid hos oss.

Vi håller till i den anrika läroverksbyggnaden i centrala Karlskrona. af Chapmangymnasiet har cirka 800 elever. Eleverna upplever sin utbildning som väldigt bra och man trivs verkligen på vår skola. Alla elever som börjar på af Chapmangymnasiet har en egen dator som arbetsredskap.

På af Chapmangymnasiet har vi världen som klassrum. Vi blickar utåt och knyter internationella kontakter över hela världen. Dessutom erbjuder vi ett stort antal språk. af Chapmangymnasiet har inlett ett samarbete med Kina. Det innebär att kinesiska elever kommer till vår skola och elever från af Chapman åker till Kina. Arbetet med entreprenörskap är också något vi är stolta över på af Chapmangymnasiet.

I projektet Ung företagsamhet har vi under flera år varit framgångsrika vid både DM och SM.

Östersjöskolan har förändrat huset så att det blivit energisnålt och miljövänligt och nu lagas och serveras ekologisk mat. På vilket bageri hittar man så gott bröd som hos bagarna på Östersjöskolan? Östersjöskolan har utsetts till en skola för hållbar utveckling. Det är en glädje att komma till skolan varje dag.

Vill du flytta hit?
Vi har tillsammans med Karlskronahem utarbetat ett populärt boendekoncept som vi kan erbjuda dig. Vill du veta mer, kontakta vår aktivitetssamordnare på 0455-30 51 76.

Bli vän med af Chapman på FB!

Kontakta af Chapmangymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till af Chapmangymnasiet. af Chapmangymnasiet hör av sig inom kort!

• niu
  • HV