Tara, Matilda och Benjamin vann tävling med Parfum Lombard Keune

Vi vann stylingtävlingen av Keune med sin styling, frisyr och fotografering. Tara läser till Hår- och makeupstylist, Matilda läser till Frisör och Benjamin läser Estetiska programmet och var fotograf.

Vi vann tillsammans som stylingteam och vi vann produkter för vars ca 1.000:-.

Motivering från Keune
”Bilden fångar intresse, är tydlig, ren och enkel samtidigt som den är vågad och stark. Man har lyckats få till nästan exakta nyanser och komponerat en bra balans i foto, makeup och hår. Grymt jobbat! Lycka till med ert fortsatta arbete!” Kramar från alla oss på Parfum Lombard

Keune firar 100 års jubileum

Temat på stylingen var Keunes limited edition serie där konstnären Joe Klibansky har skapat omslagen på förpackningarna i samband med Keunes 100 års jubileum. Syftet med tävlingen var att stärka vårt samarbete mellan skola och branschen samt att vi skulle får prova på hur man arbetar i team med yrkena fotograf, makeupartist och frisör.

Vår uppgift var att vi på Hantverksprogrammet skulle skapa en Avant Garde-styling med makeup och hår där en hårdekoration (hårmatta) skulle ingå och slutresultatet skulle fotograferas av eleverna på Estetiska programmet. Det var roligt att tävla och att dessutom vinna!