Olle Wickell-Naturvetenskapsprogrammet

Hur kommer det sig att du valde ProCivitas?
Jag valde ProCivitas eftersom jag visste att det var en liten skola med få elever jämfört med andra skolor. Jag hade även hört att detta innebar att det var enklare att kunna bilda relationer med lärarna på skolan. Jag tycker att bra relationer mellan elev och lärare är viktigt och därför är jag väldigt glad över mitt val.

Berätta om stämningen på skolan!
ProCivitas är en skola som är väldigt välkomnande av alla sorters människor och jag känner mig alltid väldigt bekväm i korridorerna. Relationerna mellan elever och lärare är också någonting som märks tydligt och är väldigt trevligt att se. Jag tycker att alla lärare på den här skolan är väldigt duktiga och det känns även som att de bryr sig om hur eleverna mår och inte bara om vilka betyg de når.

Vad har du för framtidsplaner?
Mina framtidsplaner efter skolan är att ta ett sabbatsår och sedan flytta till Uppsala och fullfölja min utbildning till veterinär som jag alltid har drömt om. Tack vare utbildningen som jag har fått från ProCivitas är jag inte alls rädd för utmaningarna som universitetslivet kommer visa mig. Jag ser snarare fram emot möjligheten att lära mig mer om det jag känner mig passionerad för.

Varför ska man välja ProCivitas?
Jag tycker man ska välja ProCivitas eftersom man får en fantastisk utbildning och blir mer redo att anta utmaningarna som kommer med universitetet. Utöver detta är relationerna något som stannar med dig hela livet. På ProCivitas får man med sig kunskaper som man kommer ha nytta av i livet och inte bara för provet du pluggar inför.

Vad är dina tips till en elev som ska välja gymnasium?
Välj den skolan som du tror passar dig bäst, men du är mer än välkommen till oss på ProCivitas Växjö!