Isabella Nordén

Isabella tycker att klimatet på ProCivitas Lund är präglat av gemenskap, vänskap och ordning. Hon trivs med att gå på en skola där man kan utvecklas som person och få en utbildning av hög kvalitet.

Varför ska man välja ProCivitas?
Man ska välja ProCivitas i Lund om man söker efter en skola och tid i livet av värde, där du både kan utvecklas som person och få en utbildning av hög kvalitet. Man kan förvänta sig en trygg och fin skolmiljö, utmärkta lärare och en god relation till sin gymnasieskola.

Berätta om stämningen på skolan!
Det är ett tryggt klimat präglat av gemenskap, vänskap och ordning. För mig har skolan blivit något jag alltid ser fram emot och det är en plats jag verkligen trivs på. Jag upplever dessutom att skolan alltid är mån om allas trivsel och att varje röst blir hörd. En skola där du får vara med att påverka och inte blir sedd som en i mängden. Vår skola är en plats fylld av glada människor, som alltid vill bli bättre på det dem gör och det märks.

Hur är lärarna på skolan?
Vi har lärare som tydligt visar intresse och engagemang för sina ämnen. Detta smittar av sig på oss elever bra. Det bästa med våra lärare är att de alla är professionella och har förmågan att se varje enskild elev. De är hänsynstagande och finns alltid tillgängliga för oss elever.

Berätta lite om Mentorsprogrammet!
Att få vara en del av Mentorsprogrammet ger en värdefull möjlighet att utbyta tankar med en erfaren vuxen från svenskt näringsliv och därmed kanske få ytterligare en förebild i livet. Den senare delen av gymnasietiden handlar ofta mycket om vad man vill göra tiden efteråt, senare i livet eller att faktiskt lära känna sig själv. I utvecklingen av detta kan Mentorsprogrammet vara den lilla, men samtidigt värdefulla, detaljen som kan bidra till svar på livets alla frågor eller utmaningar, i synnerhet gällande vägval och karriär.

Vad är dina tips till en elev som ska välja gymnasium?
Jag tror på att göra sitt val utefter där man tror att man kommer utvecklas, utmanas och trivas. Detta för att valet av gymnasium kommer spela en väsentlig roll för ens utbildning på lång sikt, vidare vägval i livet och framförallt är det en plats man spenderar mycket tid på. Man bör välja det som känns rätt för en själv och ingen annan. Välj den skola som du tror kan ge något extra och var inte rädd att utmana dig själv, varken i frågan om skola eller linje!