IAN- Naturprogrammet

VARFÖR VALDE DU KLARA?
Jag gjorde mycket research innan jag sökte till KLARA för att veta om skolan hade det jag sökte efter. Exempelvis var det viktigt för mig att veta vilka utbildningar skolan erbjuder innan jag sökte dit och läget på skolan. Är det lätt att ta sig dit? Jag kollade olika resvägar och såg att det fanns flera olika färdmedel för att ta sig dit, det tycker jag är viktigt.

VILKET PROGRAM VALDE DU OCH VARFÖR?
Jag valde Naturprogrammet för att det är en bred utbildning som ger en många möjligheter inför framtida studier. Jag vill gärna läsa vidare efter gymnasiet, antingen till läkare eller idrottspsykolog.

HUR ÄR DET ATT GÅ PÅ KLARA?
Jag trivs väldigt bra på skolan, På KLARA har vi basgrupper, vilket innebär att under några veckors tid sitter vi mellan 4-6 personer vid samma bord och därefter byter vi basgrupp. Det är ett bra sätt att lära känna alla i klassen. Det som skiljer KLARA från andra skolor är relationen till lärarna och eleverna på skolan. Alla känner alla och det är en bra gemenskap på skolan, det tror jag har mycket att göra med att det är en liten skola. Jag känner mig väldigt trygg på skolan och det är allra
viktigast för mig.