Voxgym presenterar Tyler i EK22

Tyler Kindler Myrmo i EK22 kommer ursprungligen från Gjettum i Norge. Han berättar;

"Jag valde Voxnadalens gymnasium i Edsbyn och deras Ekonomiprogram för jag ville gå en högskoleförberedande gymnasieutbildning och spela bandy samtidigt. Edsbyns bandygymnasium är en väldigt bra utbildning bandymässigt. Jag flyttade ju hit hela vägen från Norge, vilket var en stor omställning men jag har blivit väl mottagen och det är bra sammanhållning i klassen. Lärarna ser till att alla får den hjälp de behöver, lokalerna är fina och skolan är superbra!

På Ekonomiprogrammet läser vi bla Företagsekonomi och Juridik. Jag gillar framförallt Företagsekonomi eftersom det är helt nytt och intressant. Sedan ser jag särskilt fram emot att starta eget UF-företag i årskurs 3!"