Läs vad Melinda i BF22 tycker om Bandygym

Melinda Altberg i BF22 berättar att anledningen till att hon valde Barn- och Fritidsprogrammet var för att hon gärna vill jobba med barn och människor, kanske som idrottslärare?

Vidare berättar Melinda "Jag valde också att söka till Voxgym för de har ett bandygymnasium där det är bra träning och man utvecklas mycket! Jag funderade ett tag på att flytta från Edsbyn men kom fram till att jag trivs bäst här i Byn där jag är uppvuxen. Jag har också alla mina kompisar häromkring.

Barn- och fritidsprogrammet var rätt val för mig känner jag. Vi jobbar bla med nya, roliga ämnen som Hälsopedagogik, Lärande och utveckling och Människors miljöer på ett varierat sätt.

Jag hade också hört av äldre kompisar att Voxgym är en bra skola med trevliga elever och lärare och det stämmer verkligen! Jag trivs i klassen och lärarna är väldigt snälla och engagerade. Eftersom skolan är liten så man hittar lätt och lokalerna är bra. Det är nära ner till Svenska Fönster Arena där vi tränar bandyn också."