Ella och Leija i TE20 berättar om Voxgym

Våra elever Ella Sandberg och Leija Magnusson i TE20 pratar om skolan och sina val av program;

"-Vi går tredje året på Teknikprogrammet på Voxgym nu och gillar både programmet och skolan. Teknikprogrammet var dock inte ett självklart val för oss från början. Det var först efter att vi besökt skolans Öppet hus som vi bestämde oss, berättar tjejerna. Jag har alltid gillat matematik, säger Ella men jag tycker att alla kurser vi läser på Teknikprogrammet är intressanta. Jag siktar på att bli matematiklärare i framtiden.

Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med efter gymnasiet, säger Leija men därför har Teknikprogrammet varit bra för det ger mig en bred utbildning så jag kan söka vidare så småningom när jag vet vad jag vill bli.

Vi båda rekommenderar verkligen Voxgym för det är en lagom stor skola med väldigt mysig känsla. Lärarna är jättebra och bryr sig om oss och vill att vi ska utvecklas på bästa sätt!"