Daniel- Naturvetenskapsprogrammet, inriktning naturvetenskap.

VARFÖR KLARA?
Stämningen på skolan är trevlig och eleverna som går här är engagerade. Jag upplever det som en god studiemiljö, även om alla kan vara lite pratglada ibland. Vi har pooltid efter lektionerna vilket är extremt bra för att få ytterligare hjälp när man behöver det. Lärarna är väldigt pedagogiska, trevliga, kompetenta och hjälpsamma.

BERÄTTA OM DITT PROGRAM!
Natur innebär mycket matte om du frågar mig. Det är ämnet som sticker ut då jag har det varje dag. Natur passar verkligen mig då jag har “siffertänk” och gillar problemlösning.

VAD ÄR DET ROLIGASTE MED DITT PROGRAM?
De naturvetenskapliga ämnena är favoriter. Då studieplanen redan är förberedd för vidare studier kan jag ha lite annorlunda individuella val som idrott och programmering.

BERÄTTA OM ETT PROJEKT NI ARBETAR/HAR ARBETAT MED KOPPLAT TILL HÅLLBARHET!
Vi arbetade med Världsnaturfonden då vi skulle diskutera fram lösningar på den globala uppvärmningen, köttkonsumtion och andra stora miljöproblem.

VAD ÄR DINA BÄSTA TIPS INFÖR GYMNASIEVALET?
Gör inga kompisval utan gå på vad du själv vill göra, då blir det automatiskt lättare att gå till skolan. Det ska vara trevligt att komma till skolan!