Azra Bogdanić - Ekonomiprogrammet

EN SPECIELL SKOLA!
Det finns ingen gymnasieskola likt Donner i hela Sverige! Jag blir så inspirerad och motiverad av alla “donneriter”, de är verkligen speciella. Alla har sin egna stil och är grymma på allt de gör, så vill du gå på en skola där du kommer ha kul, träffa olika människor, lära dig mycket nya saker och få uppleva vad en bra skola är, då ska du välja Donnergymnasiet.

DONNERANDAN
Vi som går på Donner lever efter den oskrivna regeln donnerandan. Det innebär helt enkelt att alla ska kunna vara sig själva, känna sig trygga och att man såklart behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Stämningen på skolan är verkligen något vi på Donner är stolta över, alla umgås med alla. Eleverna och lärarna gör att man vill gå till skolan varje dag!

LÄRARNA OCH MENTORSKAPET
Lärarna är det bästa! Man känner sig sedd och hörd tack vare dem och vore det inte för deras stöttning och uppmärksamhet under dessa tre år hade saker sett mycket annorlunda ut idag. En gång i veckan har varje klass mentorskapstid där eleverna och lärarna kan ha en dialog om vad som händer, har hänt och vilka aktiviteter som komma skall.

MINA BÄSTA TIPS TILL DIG SOM SKA VÄLJA GYMNASIUM
När jag skulle välja gymnasium gick jag helt på magkänslan. Ge dig själv tid att samla tankarna och ställ dig själv frågan “vad är viktigt för mig?” När du vet vad du söker hos en skola blir det enklare att bedöma skolan. Gå på öppet hus på de skolor som låter intressanta och lockande. Jag gick från att inte veta att Donnergymnasiet fanns, till att idag inte kunna tänka mig att gå på någon annan skola.