Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan!

PÃ¥ Klara Teoretiska Gymnasium Postgatan vill vi väcka din nyfikenhet, ditt samhällsengagemang och ge dig möjligheter att lyckas. Din utbildning hos oss kommer att kännetecknas av delaktighet och utmaningar. Vi vill lära dig att tänka själv, tänka fritt och tänka stort!

Hög studiekultur
Vi är en traditionell skola som tror på lärarledda lektioner och har en hög studiekultur. Många av våra valda arbetsmodeller efterliknar de du kommer att träffa på i vidare studier. Vårt mål är att våra elever ska känna lust att lära och mod att förändra. Därför vill vi skapa en miljö som väcker nyfikenhet, samhällsengagemang och möjligheter att lyckas. KLARA Postgatan är ett personligt gymnasium där lärarna ser dig och dina behov.

Förberedande för vidare studier
Hos oss är dina drömmar och mål viktiga, och vi brinner för att du ska få med dig en riktigt bra utbildning som förbereder dig på bästa sätt för vidare studier. Vi på KLARA Postgatan brinner för vårt uppdrag och vi är övertygande om att utbildning gör skillnad. Vi vill bidra till att göra Göteborg, Sverige och i slutändan också världen klokare, snällare och mer hållbar.

Engagerat lärande
Vårt mål är att våra elever ska känna lust att lära och mod att förändra. Därför vill vi skapa lärmiljöer som väcker nyfikenhet, samhällsengagemang och möjligheter att lyckas. En dynamisk mötesplats där människor med olika kunskaper, erfarenheter och perspektiv kan mötas och lära tillsammans.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan. Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Postgatan hör av sig inom kort!

• NA
  • TE