LBS Kreativa Gymnasiet Varberg

Creators welcome!

LBS Varberg är en kreativ skola för dig som vill ha en utbildning med extra fokus på ditt intresse. Det är en otroligt bra stämning här på skolan, lärare och elever trivs ihop. Vi kallar det LBS-andan. Att skolan är liten gör att det finns ett nära samarbete mellan elever och lärare där varje elev erbjuds den hjälp som behövs för att klara av studierna.

I Varberg finns mängder av möjligheter för oss att integrera utbildningen med såväl medie- som spelbranschen och vi använder oss av den senaste tekniken. Här kommer du att få en gymnasieutbildning av hög kvalitet samtidigt som du ges en unik möjlighet att förverkliga dina drömmar om en karriär inom grafik-, medie-, webb-, musik-, e-sports och spelbranschen.

Var kreativ och få högskolebehörighet!
Samtliga våra utbildningar ger högskolebehörighet. Hos oss får du även lära dig mer om områden som intresserar dig. Du får också jobba med dem både praktiskt och kreativt. På LBS lägger du grunden för att kunna läsa vidare och utvecklas inom ditt intresse. Målet är att du efter dina tre år hos oss ska känna dig ordentligt förberedd och säker inför framtiden.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta LBS Kreativa Gymnasiet Varberg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till LBS Kreativa Gymnasiet Varberg. LBS Kreativa Gymnasiet Varberg hör av sig inom kort!

• TE
  • ES