Klara Teoretiska Gymnasium Västerås

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Västerås!

Klara Teoretiska Gymnasium Västerås är en skola för dig med sikte på fortsatt högre studier. För att du ska lyckas bra med skolan är det viktigt att du trivs och får förutsättningar att göra ett bra arbete där du får möjlighet att utmana dig själv i en trygg och studie fokuserad miljö.

Personlig utveckling
Undervisningen hos oss är inte bara utformad för att ge dig kunskaper, utan också självförtroende, social kompetens och förmåga att ta ansvar. Tillsammans skapar vi en kultur som främjar lärande och kreativitet genom öppenhet och respekt.

Studieteknik
Genom övning av studieplanering och studieteknik lär du dig successivt att ta ansvar för ditt lärande och bli mer självständig, vilket senare förväntas av dig när du studerar vidare på högskola och universitet.

Elevkår och god gemenskap
Men allt handlar inte om studier, det är viktigt att ha roligt under sin studietid. En aktiv elevkår bidrar till en god gemenskap genom att många olika aktiviteter anordnas under året. Vi vill vara den skolan du längtar till och trivs i, en plats där du kan vara dig själv.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Västerås

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Västerås. Klara Teoretiska Gymnasium Västerås hör av sig inom kort!