Vi ses på Malmömässan på Mässgatan 6 den 7- 9 november!

Drottning Blankas Gymnasieskola Malmö Söderport

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Malmö Söderport!

Vår skola ligger mitt i city och har fräscha, mysiga lokaler. Dessa rymmer bland annat en elevsalong, metodrum och stora, ljusa klassrum. Vi fokuserar på lärande, trygghet och höga ambitioner.

Det som präglar vår skola i Malmö och det som gör våra utbildningar lite speciella är att du kommer att känna av din valda profil i alla dina kurser. Våra professionella lärare samarbetar med varandra på ett tematiskt sätt för att du ska uppleva den röda tråden genom alla tre åren hos oss. Det är också viktigt för oss att du alltid får konkret feedback på dina prestationer. Då kommer du att veta exakt vad du behöver göra för att nå dina höga målsättningar.

Det vi brinner för är att ge dig de bästa kunskaper man kan tänka sig både inför fortsatta studier och ett givande arbetsliv i Sverige såväl som internationellt. Hittills har vi samarbetat med skolor och arbetsplatser i Australien, USA, Vietnam, Indien och Kenya.

Vi är ett av två DBGY-gymnasium i Malmö. Läs mer om vår systerskola Malmö City.

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Malmö Söderport

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Malmö Söderport. Drottning Blankas Gymnasieskola Malmö Söderport hör av sig inom kort!

• HV
  • VO