Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda - den personliga gymnasieskolan!

I nyrenoverade och fräscha lokaler ett stenkast från Svingeln hittar du Drottning Blankas Gymnasieskola Gårda. På vår skola erbjuds du såväl yrkesprogram som högskoleförberedande program samt goda förutsättningar för din personliga utveckling under gymnasietiden.

På DBGY Gårda ser vi till att du får mycket tid med dina lärare. Du blir sedd och uppmuntras till att sträva mot dina egna mål. Våra engagerade och duktiga lärare delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att du ska lyckas nå dina mål, vare sig de handlar om vidare studier, ett yrkesliv i Sverige eller en internationell karriär.

Vi vill inspirera dig till att ha höga ambitioner för vad du kan lyckas med. Det gör vi genom att ge dig god inblick i yrkeslivet och en hög kvalitet på din utbildning.

Vi erbjuder attraktiva utbildningar, många av våra elever på yrkesprogrammen har jobb redan innan de tar studenten. Framgången ligger i att vi anpassar våra utbildningar efter vad branschen söker, samtidigt som vi fokuserar på vilka behov våra elever har. Det bästa av två världar!

Vi är en liten skola med stort fokus på våra elever där lärarna alltid tar sig tid att umgås och prata med eleverna. Stämningen på skolan är något vi har värnat om länge – vi ska vara en plats där alla känner sig trygga och trivs.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda. Drottning Blankas Gymnasieskola Göteborg Gårda hör av sig inom kort!

• FS
  • HT