Drottning Blankas Gymnasieskola Gävle

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Gävle - den familjära skolan mitt i centrum!

Vår mysiga och familjära skola är belägen mittemot centralstationen i Gävle vilket gör det lätt för dig som reser att ta dig hit. Vi är en personlig och engagerad skola där lärare och elever tillsammans arbetar för en trygg och studiemotiverande miljö.
Här erbjuds du stimulerande och kreativa program, men också en personlig utveckling under din gymnasietid. Hos oss kan du läsa Ekonomi, Försäljning och service, Beteendevetenskap eller Stylist.

Hos oss får du mycket tid med dina lärare, blir sedd och uppmuntrad till att sträva mot dina egna mål. Engagerade och duktiga lärare delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att du ska lyckas nå dina mål, vare sig de handlar om vidare studier eller ett yrkesliv i Sverige eller internationellt.

Vi vill inspirera dig till att ha höga ambitioner för vad du kan lyckas med genom att ge dig en god inblick i yrkeslivet inom din bransch och en hög kvalitet på din utbildning.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Gävle

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Gävle. Drottning Blankas Gymnasieskola Gävle hör av sig inom kort!

• HV
  • FS