TBS-duon ska ta företagsvärlden med storm

När Elvira Hallqvist och Nova Zmorzynski började på Thoren Business School tog de sina första steg mot att bli entreprenörer. Nu siktar de mot framgång som företagare – med optimala förutsättningar.

Thoren Business School är nämligen skolan som utvecklar framtidens stjärnor inom business. Genom fokus på Ung företagsamhet (UF), case tillsammans med framgångsrika företag samt arbetsplatsförlagt lärande på riktiga arbetsplatser får eleverna alla möjligheter till framgång.

Om Elvira och Nova tog sina första steg mot att bli entreprenörer när de började gymnasiet tog de massiva kliv mot samma mål när de började årskurs 3 och det blev dags att starta UF-företag – något alla elever på skolan får möjlighet att göra.

– Det är detta man har väntat på och längtat efter sedan man började gymnasiet, säger Elvira engagerat.

– Sedan går vi ju på Sveriges bästa UF-skola, så det känns som att man har väldigt bra förutsättningar, tillägger Nova med samma passion.

Thoren Business School perfekt match

Att duon känner att de gjorde rätt val när de valde Affärsgymnasiet råder det ingen tvekan om.

– Det finns en hög ambitionsnivå och alla har tydliga mål och drömmar; det är väldigt inspirerande att befinna sig i ett sådant klimat. Det är väldigt avslappnad stämning samtidigt som man lär sig otroligt mycket. Det är sjukt härligt, säger Nova medan Elvira nickar instämmande.

Skulle ni rekommendera Thoren Business School?

– Ja, hundra procent! Jag rekommenderar verkligen skolan. Det har inte bara med skolgången att göra, utan skolan ordnar även bra föreläsningar som vi får gå på, som inga av mina kompisar på andra skolor får. Vi får in fler perspektiv och känner att det här kommer vi verkligen ha användning av, säger Elvira.

“Jag trivs jättebra på Thoren Business School, jag tror inte att jag hade kunnat trivas bättre faktiskt.”
– Nova Zmorzynski