Julia fick en till familj på Yrkesgymnasiet

Tack vare tips från sin familj sökte Julia Björkholm till El- och energiprogrammet på Yrkesgymnasiet Norrköping. Nu har hon fått en till familj på skolan.

Julia Björkholm var inte helt hundra på vad hon ville göra efter gymnasiet. Hennes familj tipsade om att elbranschen kanske skulle passa henne, varpå hon började kika runt på skolor och föll för Yrkesgymnasiet.

Nu går Julia årskurs 1 på skolan och trivs med sitt val.

– Stämningen är bra, man känner varandra och blir som en familj snabbt.

I början av utbildningen ligger fokus på att eleverna ska lära sig grunderna i yrket för att bli förberedda för APL.

– För första gången på väldigt länge är jag taggad på att gå i skolan och lära mig detta. Det känns kul att gå ut på APL och att vi gör det ganska snabbt också, säger Julia.

Till vem skulle du rekommendera Yrkesgymnasiet?

– Alla kan gå på Yrkesgymnasiet. De tar hand om dig väldigt bra direkt från första dagen.