Artur siktar mot en vidöppen framtid

Artur Kochoyan är en kille med många strängar på sin lyra. Till vardags går han andra året på Försäljnings- och serviceprogrammet på Yrkesgymnasiet Västerås, på fritiden spelar han fotboll, är fotbollsdomare, sjunger och klipper sina vänners hår.

– Min mentor är lärare på Hantverksprogrammet. Jag brukade kolla hur hon gjorde och började klippa mina vänner och mig själv. Jag har lite planer på att öppna en frisörsalong senare, säger Artur.

För en aktiv person med många bollar i luften, som Artur, var Yrkesgymnasiet ett utmärkt val.

– Jag tycker om att jobba med människor och att sälja, så Försäljnings- och serviceprogrammet på Yrkesgymnasiet var perfekt. Att vi har APL 50 % och skola 50 % är bra för mig som inte tycker om att plugga i skolan hela tiden utan vill röra på mig, säger han.

Har du någon hälsning till alla nior?

– Tänk noga på vilket gymnasium ni väljer. Jag rekommenderar Yrkesgymnasiet starkt.