Ägna ditt Läslov åt din framtid!

Höstlovsvecka för svenska grundskole- och gymnasieelever har sedan några år börjat mer och mer förvandlas till ett "läslovsvecka". Det finns så klart många olika möjligheter att skaffa sig bra läsmaterial genom att låna böcker på "bibblan" eller gå igenom sina skolböcker (repetera och läsa framåt). Det anordnas också många aktiviteter runt om i landet som uppmuntrar till att läsa mer.

Vi på GymnasieGuiden.se vill tipsa om de tusentals yrkespresentationer som finns på www.framtid.se - Man kan alltså ägna sitt läslov åt sin framtid och kanske hitta sitt drömyrke!

Och du som är eller snart blir en gymnasieväljare gör också klokt i att läsa katalogen GymnasieGuiden som skickas hem till dig inför höstlovet. Men det finns så klart även möjlighet att läsa GymnasieGuiden digitalt, eller ta och kika på skolpresentationerna här >>

Men här på sajten finns även mycket annan matnyttig information, t.ex utförliga beskrivningar av alla gymnasieprogram och inriktningar, Tips om Studieteknik och översikt om vad man kan göra efter gymnasiet, alltså väldigt mycket roligt och intressant att läsa under läslovet för att skaffa sig ännu bättre grund inför framtida utbildnings- och yrkesval!