LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar

LBS KREATIVA GYMNASIET KALMAR STARTAR 2024!

LBS Kreativa Gymnasiet utbildar dig för att lyckas i framtidens kreativa branscher. LBS Kreativa Gymnasiet är det självklara gymnasievalet för dig som är intresserad av en kreativ framtid och som vill skaffa sig behörighet till eftergymnasiala utbildningar.

Skolans inriktningar riktar sig till de som är intresserad av: spelutveckling, app- och webbutveckling, spelgrafik och grafisk design. Du kommer även kunna välja till E-sport som ett individuellt val.

Efter LBS
På LBS får du ägna dig åt just ditt intresse samtidigt som du blir förberedd för vidare studier på högskola och universitet. Det finns en mängd olika högskolor och yrkeshögskolor inom spel, design och media för dig som efter gymnasiet vill fortsätta siktet mot en kreativ bransch.

Varför ska jag söka till LBS Kalmar?
Vi vill att du ska ha tre riktigt roliga gymnasieår där du kommer få utvecklas och utmanas men också få möjlighet att engagera dig i olika elevaktiviteter som LAN, LBS awards, tävlingar och game jams – varmt välkommen att bli en LBS:are!

Skolan öppnar portarna hösten 2024!

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar. LBS Kreativa Gymnasiet Kalmar hör av sig inom kort!

• TE
  • ES