KF-utbildning

KF-utbildning hittar du i nyrenoverade lokaler i centrala Norrköping. Du söker till oss på samma sätt som till alla gymnasieskolor i Norrköping, via gymnasieantagningen.

Vi är en liten skola med cirka 70 elever och ett högt antal anställda per elev. Då schemaläggningen är individuellt anpassad så är aldrig alla elever på plats samtidigt, detta för att du ska kunna få den uppmärksamhet och hjälp som just du behöver.

Vi har ett annat arbetssätt och mål än andra skolor. De elever som går hos oss har inte med sig betyg från grundskolan för att komma in på ett nationellt gymnasieprogram och behöver därför komplettera sina betyg. På KF-utbildning arbetar vi för att alla elever ska lyckas i skolan utifrån sina förutsättningar.

Våra elever har olika behov och har olika lång väg till ett nationellt program. Vår ambition är att du ska vara redo att läsa ett nationellt gymnasieprogram eller arbeta inom ett till två år efter att du börjat på skolan.

Vi erbjuder följande ämnen

• Bild
  • Biologi
  • Engelska
  • Geografi
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Historia
  • Idrott och hälsa
  • Matematik
  • Samhällskunskap
  • Svenska
  • Teknik

KF är en del av Watma Education och inom gruppen finns även gymnasieskolan Fria Läroverken (7 skolor runt om i landet) samt Kunskapscompaniet Gymnasium.

Kontakta KF-utbildning

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till KF-utbildning. KF-utbildning hör av sig inom kort!

• IMA