Karlshamn Fria Läroverk

Karlshamn Fria Läroverk är gymnasieskolan där du kan bli den bästa versionen av dig själv. Våra ledord när det kommer till studier är lärarledd undervisning i en trygg inlärningsmiljö utifrån det som enligt forskning leder till bäst kunskapsutveckling. Vi erbjuder både studie- och yrkesförberedande program. Oavsett vilket program du är intresserad av ser vi kunskapsutveckling som ett gemensamt uppdrag där alla bidrar utifrån sina individuella förutsättningar. Med din egen kunskapsnivå som utgångspunkt sätter vi tillsammans mål för hur din kunskap ska utvecklas under de tre gymnasieåren.

På Karlshamn Fria Läroverk har vi ett sätt att arbeta som bygger på tydlig kommunikation och ömsesidiga förväntningar. Du skall kunna veta hur du ska gå till väga för att åstadkomma god kunskapsutveckling. Därför leds undervisningen av våra skickliga lärare. Det skapar lugn och ro i klassrummen och utrymme att fokusera på det viktiga skolarbetet. Det viktigaste för oss är att varje elev lyckas med sina gymnasiestudier. Det är många faktorer som spelar in för att det ska bli så. En av dessa är kontinuerlig uppföljning och utvärdering. Detta är vi väldigt noga med, eftersom det ger en tydlig bild av varje enskild elevs utveckling.

Vi erbjuder följande program:
- Samhällsvetenskap
- Ekonomi
- Naturvetenskap
- Frisör
- El- och energi
- Barn och fritid

Vi erbjuder följande träningsalternativ:

Träningstillval
För dig som vill kombinera studier med träning på din egen nivå. Du tränar två pass i veckan med idrottskurser som individuellt val (200p). Följande träningstillval finns att välja mellan:
Fys och hälsa | Ishockey

Kontakta Karlshamn Fria Läroverk

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Karlshamn Fria Läroverk. Karlshamn Fria Läroverk hör av sig inom kort!

• HV
  • FS