Designgymnasiet Västerås

Nu tar vi steget och startar Designgymnasiet i Västerås till hösten 2024! Designgymnasiet förbereder dig för att nå dina designdrömmar och för vidare studier på yrkeshögskola, högskola och universitet.

Har du också designdrömmar?

Designgymnasiet Västerås bygger en unik skola med en stor designkultur och ett stort designnätverk. Design går som en röd tråd genom alla våra utbildningar oavsett om du läser arkitektur, grafisk design, inredningsdesign, produktdesign eller modedesign. På Designgymnasiet får du jobba med hela designprocessen, från idé till färdig produkt.

Efter Designgymnasiet
På Designgymnasiet får du följa dina designdrömmar och ägna dig åt just ditt intresse samtidigt som du blir förberedd för vidare studier på högskola och universitet. Det finns en mängd olika högskolor och yrkeshögskolor inom design för dig som efter gymnasiet vill fortsätta med skapandet. Eftersom alla våra utbildningar ger högskolebehörighet får du även möjligheten att plugga vidare mot en mängd andra yrken.

Varför ska jag söka till Designgymnasiet Västerås?
Vi har under lång tid jobbat upp samarbeten i branschen och drar till oss lärare med bred och djup erfarenhet inom design. Vi finns sedan tidigare i Stockholm, Malmö och Göteborg. Det skapar en unik miljö för dig att få utvecklas och testa dina vingar inom olika former av skapande. Nyfikenhet, kreativitet och ett stort intresse för design förenar elever och lärare då vi utbildar framtidens designers.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Designgymnasiet Västerås

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Designgymnasiet Västerås. Designgymnasiet Västerås hör av sig inom kort!

• TE
  • ES