Sundsta-Älvkullegymnasiet

På Sundsta-Älvkullegymnasiet kan du läsa högskoleförberedande program inom natur, teknik, estetik, humaniora och samhällsvetenskap. Här finns också anpassad gymnasieskola och introduktionsprogram.

Nybyggd och modern skola
Sundsta - Älvkullegymnasiet är en av Sveriges största och modernaste gymnasieskolor! Vi har plats för 2000 elever och 250 lärare och personal. I skolans lokaler ryms bland annat laborationsmiljöer, ateljéer, dans och teaterlokaler, musikstudio, film- och radiostudios, bibliotek, cafeteria och en stor aula.

Anpassad gymnasieskola
Den anpassade gymnasieskolans nationella program är fyraåriga och innefattar minst 3 600 timmar fördelat på kärnämnen, karaktärsämnen och valbara kurser.

Aktiv elevkår
SÄG:s elevkår är aktiv och genomför en mängd arrangemang under året.

Kontakta Sundsta-Älvkullegymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Sundsta-Älvkullegymnasiet. Sundsta-Älvkullegymnasiet hör av sig inom kort!

• rig
  • niu