Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall!

Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall är en liten och personlig skola som ligger mitt i centrala Sundsvall. Vårt mål är att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i framtiden med tre lärorika och fantastiska gymnasieår. Hos oss kommer du både inspireras och utmanas.

Teori och verklighet
Vi tycker det är viktigt att du får skaffa dig erfarenheter genom att prova på. Därför kopplar vi samman dina teoretiska kunskaper med verkligheten utanför klassrummet, oavsett om det innebär upplevelse genom en internationell resa, vårt arbete med fadderföretag, rättegångs rollspel eller andra typer av verklighetsbaserade aktiviteter. Hos oss får du en bra blandning där du får prova teorin i verkligheten.

God sammanhållning
På vår skola arbetar vi för ett öppet klimat med god sammanhållning. Vi lägger stor vikt vid roliga aktiviteter under året för att skapa trygghet och gemenskap. Det har lagt grunden för en god stämning där du har lätt att skaffa kompisar och där alla blir sedda och respekterade.

Engagerade lärare
Hos oss kommer du att trivas med vår lärarledda och varierande undervisning som utförs av engagerade och kunniga lärare som verkligen brinner för sitt uppdrag och för din utbildning. All personal på skolan arbetar nära eleverna vilket gör att du som elev kan vara med och påverka din utbildning så att du får ut så mycket som möjligt av dina tre år hos oss.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall. Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall hör av sig inom kort!