Vi ses 8 - 10 oktober på Gymnasiedagarna på Svenska mässan i Göteborg!

Franklins Gymnasium

På Franklins gymnasium ger vi dig bästa möjliga förutsättningar att ta dig vidare till din drömutbildning på universitet eller högskola. Vår målsättning är lika enkel som ambitiös – vi vill skapa en av Sveriges bästa gymnasieskolor.

Vi är den lilla skolan med stora möjligheter och du kommer att få allt du behöver. Engagerade lärare, pedagogik i framkant, nyrenoverade lokaler och kunskapsutbyten med forskare från AstraZeneca.

Franklins gymnasium ligger i kulturhuset Möllan, tidigare Mölndals stadsbibliotek, lokalerna är nyrenoverade och fräscha. Här finns studiero, utrymme för grupparbeten och trevliga umgängesytor i en avslappnad miljö.

Hos oss kan du läsa Naturvetenskapsprogrammet eller Teknikprogrammet, båda med Life Science-profil.

Du som har ett teknikintresse, är nyfiken på människokroppen, har en matematisk förmåga eller intresse för artificiell intelligens kan vara en av de som skapar framtidens livräddande och livsförbättrande innovationer.

Vi har ett unikt samarbete med AstraZeneca, Sveriges ledande bioläkemedelsföretag. Kanske är det du som i framtiden är med och botar diabetes, astma, cancer eller bromsar växthuseffekten?

Välkommen!

Kontakta Franklins Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Franklins Gymnasium. Franklins Gymnasium hör av sig inom kort!

• TE