EF High School Exchange Year

En upplevelse du har med dig hela livet

Åk på ett utbytesår i USA, Storbritannien eller på Irland med EF High School Exchange Year! Bo med en värdfamilj, gå på ett lokalt High School med engelsktalande studenter, få nya vänner och skapa minnen för livet. Som utbytesstudent med EF upplever du inte endast kulturen, du blir en del av den!

Så blir du utbytesstudent med EF

1. Få mer information. Beställ en gratis broschyr eller delta i ett informationsmöte för att få mer information om programmet och få dina frågor besvarade.
  2. Tala med en expert. Boka ett möte med oss online eller kom och besök oss. Vi pratar mer om programmet och om varför du vill åka utomlands.
  3. Ansök till programmet. Du fyller i din ansökan tillsammans med en EF-medarbetare som vägleder dig. När du har blivit antagen till programmet börjar vi leta efter en lämplig värdfamilj och skola som passar dig och dina intressen!

Träffa EFs utbytesstudenter

Vill du veta hur ett utbytesår fungerar? Vi intervjuade fem av våra utbytesstudenter från Sverige och frågade dem om deras utbytesår på High School. Läs deras berättelser här.

Kontakta EF

Tel: 08-587 930 50
Email: [email protected]
Instagram: @efexchangeyear_sverige

Varför välja EF?

Sedan 1979 har vi hjälpt över 500 000 elever att förverkliga drömmen om att studera utomlands. Idag är EF en av världens största utbytesorganisationer och den organisation med störst nätverk av väl utvalda värdfamiljer. Detta innebär att du har en större möjlighet att få en värdfamilj som passar just dig. Vi anlitar dessutom inga externa leverantörer, utan EF sköter allt från förberedelser och rådgivning till support under ditt utbytesår. Vi har tjänat förtroende och respekt genom åren från alla de studenter, föräldrar, värdfamiljer och skolor vi arbetat med. När du väljer EF, väljer du en organisation du kan lita på.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta EF High School Exchange Year

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till EF High School Exchange Year. EF High School Exchange Year hör av sig inom kort!